Tuesday, January 5, 2010

salam tahun baru 2010

yups....skang kite dah masuk thn baru 2010....menambahkan lagi usia aku nie..adoii tahun nie aku 30dah...dah masuk angka 3, tuanya dah aku...tahun baru. azam pun baru...aku ade lah sket simpan niat tuu...hope2 leh laaa follow...
1) aku nak cukup solat lima waktu...adoii, bab nie aku selalu culas solat subuh..ya Allah, berikan aku kekuatan bangkit dari tido dan menyembahMu....nie tau dek Pak Medan mau khutbah sethn...
2) aku nak masak....hehehe...semlm aku check beras kat umah, habis dah naik ulat, mulalah aku menung....bila yer last aku masak...bln 10 kot rasanya...mak aii..patutlaa...knplaa aku malas sgt nak masak nie...alasan ade baby...x boleh pakai, padahal waktu mlm lepas maghrib tuu kan dia tido...syabil pulak dok bz main waktu tuhh..and aku bz tgk tv...ish2...dan kemungkinan aku terlalu dimanjakan oleh asben aku kot...coz setiap malam dia akan tanya aku nak makan ape? hahaha...secara automatiknya dia x suh aku masak n dia akan beli...sayang sungguh mizi kat aku...takut wife dia lapar...masak mesti masak!!!
3) kemungkinan akan ade perubahan kerjaya, mentari dah tutup, so by hook or crook kena cari kejer lain dah...esok ade interview...kalau diterima n better offer...mmg aku cabut..lgpun kat ngan umah...tp tengoklaa jugak...kalau feel tuu ok..y not rite..
4) kena training syabil free diapers...dah masuk 3 thn, kena train dah...sok umur 4thn aku dah nak masukkan dia tadika....nie pun sibuk nak g sekolah...nak sekolah upin ipin...pengaruh tv lah tuu...
erm...rasanya itulaah jer lah aku punya azam tahun nie...kalau ade kemudian aku add lagi....hope tercapailah yer...amin!!!

3 comments:

Unknown said...

aku 2-3 menjak ja rajin masak.dulu sama lah susun kedai but au skrg dah x lalu mkn kat kedai......

Fara said...

sama ngn azam aku gak tahun ni...nak masak2..tahun lepas ikut mood..KALAU RAJIN..tp tahun ni MESTI especially weekend...

HIDUP BERANI UNTUK GAGAL Precious said...

happy new year. Good luck!